diumenge, 8 de novembre del 2009

El refugi des Tossals i la síquia de Solleric

Aquest itinerari parteix de les cases de son Ordines, on deixem el cotxe. Agafem el camí ample que ens durà fins el refugi dels Tossals Verds, lloc ideal per fer una parada i agafar forces. Continuem pel camí de l'esquerra direcció al Pou de sa Coma i en pocs minuts arribem el collet des Putxol, baixem per un camí amb una barana a l'esquerra fins arribar a un creuament, a la dreta va al pou de sa Coma nosaltres agafem el de l'esquerra direcció a Cúber. El camí agafa altura i transcorre encinglat passant per sota del Morro de sa Vaca fins arribar al pas Llis, graó rocós i relliscós, amb un passamà de seguretat que ens ajuda a superar-lo sense masses dificultats. D'aquí davallem fins el llit del torrent d'Almedrà i ens enfilem per una rosseguera fins arribar a la canonada d'aigua de l'embassament de Cúber i el primer túnel, el travessem i en pocs minuts arribem a la síquia de Solleric que si la seguim a l'esquerra ens durà a la font des Pi, lloc molt bonic i amb aigua cristallina, llàstima que hi hagi tantes restes de canonades de plàstic abandonades. Seguint la canaleta, on podem gaudir d'una bona vista del torrent, arribem al camí que davalla a Solleric i en el primer creuament que trobem girem a l'esquerra fins arribar a una barrera i a un pont de fusta que travessa el torrent fins retrobar el camí del refugi ara direcció a Son Ordines.
Ruta circular amb 693 metres de pujada acumulada i 9,5 km de recorregut aproximat. Alçada màxima: 671 m.
Temps en moviment: 3,40 h. Temps parat: 1,10 h. Temps total: 4,50 h (segons el GPS).
Observacions: itinerari amb fort desnivell. Si el torrent d'Almedrà du molta d'aigua pot resultar dificultós travessar-lo. El pas Llis transcorre per una balma vermellosa de pedra polida, protegida per un passamà de seguretat no presenta grans dificultats tècniques. No és difícil prenent les respectives precaucions.Aconsellable dur una llanterna per creuar els túnels de la canonada d'aigua.
Excursió realitzada el dia 7 de novembre de 2009. El grup ha estat format per: Pere, Teresa, Gori, Tomeu M., Ariadna, Margalida, Catalina i Josep.