dissabte, 13 de febrer del 2010

El comellar dels Bous (Coanegra)

El dissabte passat, 6 de febrer, seguírem l’itinerari que descriu Tomàs Vibot al diari de Balears del 21/11/2009, El Comellar dels Bous (Coanegra). El punt de partida i arribada és la Barrera de la vall de Coanegra. Agafàrem el camí direcció a Orient, passant per Son Oliver, Son Roig, Son Pou, fins la cruïlla per pujar a l’avenc de Son Pou. Arribats a l'avenc, retrocedírem fins al primer revolt i per un camí, poc marcat, arribàrem al Comellar dels Bous. Dalt d’aquest comellar arribàrem al camí del Rafal i partirem direcció al pas de s’Estaló. Baixàrem pel camí fins trobar la desviació de Santa Maria, abans d’arribar al Freu i tornàrem al punt d’inici.
Ruta circular de 12,5 quilòmetres i d'una durada de 4:30 h. aproximadament. Tal com diu en Tomàs Vibot, el comellar dels Bous és la part més atractiva i salvatge d’aquesta ruta. Hi ha fites que indiquen el traçat més adient, s'han de superar dos bots del torrent i una balma, tot per la dreta.
Descripció de la ruta per Tomàs Vibot.