dimarts, 15 de març del 2011

Pòrtol, puig de Son Seguí i ses Coves

Ermita de Son Seguí
Un altre itinerari (en bicicleta o a peu) des de Pòrtol passant per l’ermita i el puig de Son Seguí i el llogaret de Ses Coves a prop de Santa Eugènia.
L’excursió és circular amb 248 metres de pujada acumulada i 12,5 quilòmetres de recorregut, és fàcil i avança per camí marcat tot el trajecte.
Partim del carrer de sa Bassa (waypoint 01), enfilem la costa de can Pericàs. Arribats a dalt del carrer, girem a l’esquerra pel tram del carrer nou que han fet, creuem el camí de sant Jordi i enfilem direcció a Pòrtol Nou fins arribar a la urbanització de Pontiró, al carrer Avinguda Pontiró. Des d’aquí dalt es pot contemplar una bona vista damunt Palma i la seva badia.
Després de passar una corba a la dreta, trobem, a l’esquerra, el carrer Esparreguera Vera (waypoint 02) per on seguim. A uns 5 minuts, deixem el carrer per agafar un tirany a l’esquerra (waypoint 03). Entrem dins la garriga, creuem una paret per un esbaldrec i seguim fins arribar a un camí més ample a l’alçada de la caseta del garriguer (waypoint 04).
Agafem aquest camí de carro. Més endavant trobem una cruïlla (waypoint 05) que seguim per la dreta. El camí ara s’esdevé més costerut i, amb un parell de revolts, arribem a l’alçada de l’ermita. A l’esquerra ens queda la paret que tanca el recinte, des d’on es pot veure l’ermita (waypoint 07).
Per arribar-nos fins el puig hem de seguir a la dreta fins trobar una paret (waypoint 08) que creuem per un esbaldrec i ens permet el pas a l'esplanada del puig de son Seguí de 325 metres d’alçada (waypoint 09). Aquí trobem una torre de vigilància forestal i una fita geodèsica.
Baixem per un camí de carro (més endavant asfaltat) en direcció a llevant i a un quart d’hora del puig arribem a una barraca de pedres a la dreta del camí (waypoint 10), caminant un quart d’hora més, arribem al llogaret de ses Coves (waypoint 11).
Girem a l’esquerra per agafar un camí de terra en mig de camps de conreu de secà, ametllers, garrovers, i a uns deu minuts del llogeret, creuem un portell (waypoint 12). Ara el camí, momentàniament, es converteix en un tirany, més endavant salvem una barrera feta amb un somier. Passem per darrera les cases de Son Seguí i arribem a una cruïlla (waypoint 13) que girem a l’esquerra per anar a cercar el camí de son Moranta (waypoint 15) i sense deixar aquest arribem de nou a Pòrtol.
Excursió realitzada el dia 05 de març de 2011
No és aconsellable fer aquest itinerari en època de caça.

Anònim ha dit...

Hola,

molt interessant la ruta. Jo he anat un parell de vegades a correr per aquests camins però mai he tengut massa clar que els camins de Son Seguí siguin publics. S'hi pot anar sense cap preocupació?

No ho ser del cert però crec que són camins privats. Jo també he anat un parell de vegades i no he tingut mai cap problema, això si, sempre he evitat anar-hi en època de caça.

Unknown ha dit...

Jo hi visc a sa muntanya, vaig preguntar als propietaris de Son Segui i només volen que no molestem als caçadors (ells paguen per l'ús del cot de caça)i un pic a l'any es fa una romería des.de Pórtol. Pert tant, mes val no sortir del tirany o del camí, no molestar si fan filats i millor no dur animals. Amb respecte i educació mai dirán res

Hola Nomada Soy,
Moltes gràcies pel teu comentari i per les teves recomanacions.
Sempre he fet aquest itinerari fora de l'època de caça per no molestar a ningú.