dijous, 16 de febrer del 2012

Puig Figuer - Es Verger - Campament dels Soldats

Talaiot dalt del puig Figuer
Itinerari curt i fàcil, transcorre per camins ben senyalitzats. Sols cal anar alerta a la davallada del puig Figuer ja que amb una distància de 600 m. s’ha de salvar prop de 70 m. de desnivell.
Iniciem la passa a l’aparcament de s’Alqueria Vella (wp 01) en direcció a es Verger (S). Creuem una barrera i, pocs metres després, trobem la indicació de l’itinerari d’ascens al puig Figuer (itinerari 11 del parc natural de la Península de Llevant).
Agafem el sender que remunta la falda del puig, i com sempre a mesura que anem pujant, les vistes es van ampliant.
Aviat arribem al coll de sa Barrereta (15 minuts) on trobem un portell. Passat el coll, girem a la dreta (W), ara el camí puja per un terreny més rocós fins assolir el puig Figuer de 291 m. (wp 02).
Dalt d’aquest turó hi ha un jaciment format per un talaiot de forma circular amb una columna interior central.
Després de gaudir de la vista, reprenem el descens del puig seguint el mateix camí fins arribar de nou al camí de carro. Ara ens desviem a la dreta (NE) en direcció a es Verger.
Amb una mitja horeta de camí arribem al coll des Verger des d’on es gaudeix d’una bona vista de la vall (wp 03). Deu minuts més arribem a les cases i la font des Verger.
En aquest punt, deixem el camí ample que ens duria a Albarca, per agafar un tirany que parteix passat una barrera de fusta (wp 04) en direcció al Campament dels Soldats (NE). Aquest sender transcorre per dins el càrritx fins assolir un petit collet amb una paret seca. Ara continua el camí amb suau descens (NW) i després d’una pujada arribem al Campament dels Soldats (wp 05). Aquí agafem el camí de baixada (SW), per l’anomenat camí dels Presos, fins arribar de nou a les cases de s’Alqueria Vella de Baix tancant el cercle d’aquest curt i bonic itinerari pel parc natural de la Península de Llevant.
Ruta circular amb 257 metres de pujada acumulada i 6 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 22 de gener de 2012 amb el grup excursionista de l’associació de veïnats de Pòrtol.