dimecres, 14 de març del 2012

Volta al puig de Sant Miquel

Cases de Solleric
Ruta fàcil, una part discorre pel nou tram del GR-221G que comunica el refugi del Castell d’Alaró amb el dels Tossals Verds.
Iniciem la caminada passat el Km 18 de la carretera d’Alaró a Orient (Ma-2100) (WP 01). Deixem la carretera i agafem el camí asfaltat de la dreta (GR-221G) en direcció a Solleric. En uns vint minuts, ja per pista de terra i seguint les indicacions del GR, salvem una barrera pel seu lateral esquerra.
Continuem la pista i aviat creuem el torrent de Solleric. Ara el camí, en suau pujada, discorre per trams empedrats recentment restaurats pel Consell de Mallorca. Més amunt, a l’altre cantó del torrent, veiem les Cases de S'Olivaret.
En uns vint minuts arribem a una cruïlla (WP 02) on deixem, momentàniament el GR. Continuem pel camí de la dreta en direcció a les cases de sa Font Figuera (Rafal dependent de Solleric). El camí serpenteja, rodeja les velles edificacions i, al poc temps entra en el bosc a l’alçada d’un forn de calç situat a la dreta.
Després d’una bona caminada muntanya amunt, assolim un coll amb una paret seca a l’esquerra. Ens trobem en el punt més elevat del nostre itinerari (514 m). Aquí, creuant la paret per un esbaldrec arribaríem al puig de Sant Miquel. Nosaltres ho deixem per una altre ocasió i aprofitem per descansar i fer una mossegada.
Seguim el nostre trajecte davallant per un camí de carro que discorre per dins un espès alzinar. Trobem restes de sitges i un forn ben conservat. Al cap d’uns deu minuts aproximadament del coll i després de sortir del bosc, el camí es perd una mica (la tendència és seguir recte per un corriol marcat pel bestiar). Després virem a l’esquerra (NW) i, poc després a la dreta (NE). Ara el camí marca un parell de revolts, descendeix suaument per dins un comellar amb margades i ens condueix a les cases mig esbocades d’Oli Clar (WP 03).
De les cases agafem un camí ample de terra que rodeja pel costat Nord el puig de Sant Miquel. Al cap de poc passem per la font d’Oliclar.
Seguim pujant pel camí ample fins arribar a la part alta en el coll anomenat de la Tanca Nova.
Després d’una tirada recta vorejant un extens camp de conreu, la pista gira a l’esquerra i baixa fent algunes giragonses per desembocar al camí del GR (WP 04).
Prenem a l’esquerra i tot d’una arribem a les cases de Solleric. Les deixem a la nostra esquerra, travessem dues barreres i seguint les indicacions del GR arribem de nou al punt de partida, la carretera d’Alaró.
Ruta circular amb 425 metres de pujada acumulada i 13,5 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 2 de març de 2012. El grup ha estat format per: Pere, Biel Pomar i Josep.