dilluns, 4 de juny del 2012

Puig de n’Alí

Blocs de pedra que formen el capcurucull del puig de n’Alí de 1.038 m
Iniciem l’itinerari en el coll de sa Batalla (WP-01) on agafem la carretera en direcció a Inca. Passat el pont del torrent de Comafreda, prenem el camí ample de la dreta en direcció W.
Després de deixar la font des Guix, no tardem gaire en arribar a una cruïlla de camins. El nostre itinerari continua pel sender de la dreta en direcció al coll de sa Línia.
Seguim pujant i més amunt trobem un portell a l’alçada de les cases de Comafreda, (que queden a la dreta). En aquest punt, sense creuar el portell esmentat, prenem el camí que surt a l’esquerra.
Aquest tirany ens condueix a un ample camí que prenem a l’esquerra (Gran fita i pintada a la roca).
Després de quinze minuts de pujada per dins un frondós alzinar, arribem al coll de sa Línea a 824 m d’alçada (WP-02). Aquí hi ha dos pilons amb indicacions que no hem de seguir.
El nostre recorregut continua a l’esquerra (SE) per un tirany, amagat per la vegetació, que puja en fort pendent per dins el bosc. Les fites i les taques de pintura ens ajuden a seguir-lo. Passat uns quaranta minuts des del coll i amb una forta pujada, assolim els grans blocs de pedra que formen el capcurucull del puig de n’Alí de 1.038 m d’alçada (WP-03).
No podem gaudir de la vista per mor de la boira que s’hi ha posat. De totes formes l’indret és bell i fa bon estar. Davall d’un enorme roca hi ha un bivac ben condicionat per passar-hi la nit.
Després del merescut descans, la boira ens permet veure un poc més i decidim baixar per l’itinerari que el nostre company i guia Pere tenia previst inicialment. Davallar per una ruta més exigent, però molt més interessant i no tant habitual.
Descendim del cim uns metres en direcció NE fins trobar una canal molt dreta i rocosa a la dreta per on ens amollem, ara en clara direcció SE.
Continuem descendint per una gran pala molt dreta i per un terreny càrstic, rocós i molt fragmentat per l’erosió. La progressió és lenta, cal posar-hi esment i en alguns punts hem d’utilitzar les mans per seguir baixant.
Després de 90 minuts de descens per camp a través cercant el traçat que ens sembla més còmode, arribem a un collet (WP-06), a la dreta del qual s’inicia el comellar de s’Homo. Nosaltres seguim a l’esquerra per un confós tirany, però ben fitat, que ens condueix a un camí de carro a l’alçada d’un rotlle de sitja. Seguim aquest camí i, després de deixar a l’esquerra el camí que puja al pas de n’Arbona, arribem al camí Vell de Lluc (WP-07).
Seguim sense cap problema el camí del GR fins arribar de nou al coll de sa Batalla, punt on tanquem el cercle d’aquest interessant i bonic itinerari.
Ruta circular amb 648 metres de pujada acumulada i 8 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 19 de maig de 2012. El grup ha estat format per: Pere, Biel Pomar, Fernando i Josep.