divendres, 28 de desembre del 2012

Sa Costera

Típica excursió que combina mar i muntanya amb fantàstiques panoràmiques i de dificultat mitjana degut a la seva llarga durada (13 Km) i a la dura ascensió al Coll de Biniamar. Tota ella discorre per camins ben senyalitzats i fressats.
Iniciem la llarga caminada al Mirador de ses Barques que es troba en el Km 44,800 de la carretera de Sóller a Lluc (WP-01).
A la dreta surt un camí de ferradura que en pocs minuts ens deixa en una pista de terra que seguim en direcció Nord (dreta).
En un tres i no res, arribem al portell de Bàlitx d’Amunt, on seguim a la dreta creuant un gros portell. Divisem una bona panoràmica de la vall.
Després d’uns minuts, a la dreta surt un vell camí de ferradura, per on continuem. Passem la font de Bàlitx (WP-02) i tornem a enllaçar amb la pista, a l’alçada de les cases de Bàlitx d’Enmig (WP-03) en procés de restauració.
Continuem baixant, arribem a un trencall de camins (senyalitzat amb un rètol i fites) (WP-04) per on continuem a l’esquerra i, després de baixar entre marjades d’oliverar, arribem a l’antiga possessió de Bàlitx d’Avall (WP-05).
Després de visitar el conjunt de cases, continuem per la pista cap el Coll de Biniamar. Uns metres de pujada a la dreta torna a partir un camí empedrat que ens evita la pesada pista d’ascensió al coll.
Des del Coll de Biniamar (WP-06) baixem pel camí carreter fins trobar a la dreta el camí de sa Costera (WP-07). En un ràpid descens entre mig de carritxeres ens situem a les cases i a la font de sa Costera (WP-08).
Després de donar un cop d’ull a tot el meravellós entorn, tornem al camí de sa Costera i continuem a Tuent (esquerra).
Més endavant pugem una curta però intensa pujada que ens situa al coll de na Polla (WP-09).
Ara amb una ràpida baixada per un camí empedrat arribem a les cases de cala Tuent on acabem aquest llarg i típic recorregut.
Ruta no circular amb 600 metres de pujada acumulada i 13 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 16 de desembre de 2012. El grup excursionista de l'AAVV de Pòrtol.
He consultat el llibre "Excursiones a pie por Mallorca" de Tomàs Vibot.

Cuando mis hijos aún eran unos chavales, cada verano nos hacíamos esta bonita ruta.
Saliamos del Mirador de ses Barques, bajábamos a Bàlitx d'Avall, subíamos al Coll de Biniamar por el camino empedrado de Na Cavallera (que hace años limpió el GEM) y por Sa Costera íbamos a Cala Tuent, donde nos pegábamos un espectacular baño, hasta que mi esposa venía a buscarnos ¡¡Hermosos recuerdos!!

A l'estiu ha de ser feixuc pujar el coll de Biniamar, bé després us podíeu refrescar a la cala Tuent amb un bon bany.
Desconeixia el nom del camí empedrat que puja al coll, moltes gràcies per l'apunt.