divendres, 13 de maig del 2011

S’hort de sa cova a Banyalbufar

Platja de s'hort de sa Cova
Aquest itinerari d’una gran bellesa, transcorre per la costa de Valldemossa i Banyalbufar.
Iniciem la caminada a la urbanització de George Sand, passat el quilòmetre 74 de la carretera Ma-10 de Valldemossa a Esporles (waypoint 01).
Agafem un camí que hi ha al fons de la urbanització, després de passar una barrera metàl·lica. Descendim entre pins i aviat el camí es converteix amb un de carro. Aquest camí és bo de seguir i descendeix fent ziga-zagues. Passem per sota d’uns cingles, una barrera metàl·lica i arribem a una corba a la dreta on hi ha una fita (waypoint 02). A l’esquerra surt un sender que puja a la urbanització.
Més avall trobem un bosc d’alzines on creuem el torrent des Cable.
Aquest camí desemboca en una pista que, cap a l’esquerra, ens duria a la carretera del Port des Canonge. Seguim per la dreta en direcció a les cases de sa Cova que ens queden a l’esquerra, creuem una pineda i arribem a una esplanada al costat del mar on està situada la font de s’hort de sa Cova. A la dreta hi ha una baixada que dona accés a la platja (waypoint 03).
Després de gaudir de la bellesa de l’entorn, emprenem de nou la nostra ruta. Situats a l’esplanada, seguim direcció a ponent, creuem el torrent des Cable, i agafem un tirany marcat per dins un pinar. Creuem un reixat per un botador de fusta i arribem a una casa (Can Sales) on hem de creuar una barrera tancada per un nou botador. Seguint aquesta pista arribem a la platja d’en Sales on hi ha unes escales per davallar-hi. L’indret és extraordinàriament preciós.
Pugem de nou per les escales fins arribar a la pista. A la dreta agafem un tirany direcció sud oest que segueix la costa i amb 15 minuts arribem al Port des Canonge (waypoint 04).
Ara agafem el camí, en direcció oest. Aquest tram de 5,5 km és bo de fer i està ben senyalitzat. El camí va pujant tot el trajecte, passem pels camps de conreu de Son Bunyola i, després d’una hora llarga, arribem a la Volta des General. Àmplia corba situada en el quilòmetre 45,2 de la carretera MA-10 on acabem l’excursió.
Ruta no circular amb 370 metres de pujada acumulada i 12 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 8 de maig de 2011 amb l'associació de veïnats de Pòrtol