dilluns, 14 de maig del 2012

Cap Andritxol

Aproximació. Per arribar al punt d’inici d’aquesta excursió, hem d’agafar la sortida Peguera – Camp de Mar de la carretera Ma-1 de Palma a Andratx. A l’entrada de Peguera, trobem una gran rotonda per on hem de girar a la dreta en direcció a Cala Fornells. Continuem per aquesta carretera fins arribar a l’Hotel Cala Fornells. Un cop passat aquest, a la dreta, trobem una pista que acaba en un aparcament dins el pinar (WP-01).
Iniciem la passejada per una pista que trobem a l’esquerra (S) i que ens du a prop de la Punta de na Cerdana (WP-02). A partir d’aquí agafem un tirany fresat (W) i, un poc tapat per la garriga, que voreja els penya-segats de la costa. Ens desviem un poc a l’esquerra per guaitar una petita cala anomenada S’Olla (WP-03). Retrocedim de nou al tirany i als pocs minuts arribem al Caló d’en Monjo (WP-04), platja completament verge i molt maca.
Continuem el nostre camí resseguint la costa i pugem a la punta de sa Llobassa (WP-05) des d’on es gaudeix una bona panoràmica. Ara el tirany es perd una mica i, al cap d’uns minuts, desemboquem a un camí ample per on prosseguim l’ascens. Aquest camí s’acaba i es converteix en un tirany que passa per un empinat, però curt coster, que ens mena a un nou camí ample molt a prop de la torre (hi ha uns rètols mig espatllats) (WP-06). En aquest punt, deixem la torre per visitar-la més tard, i girem a l’esquerra en direcció Sud-Oest per un evident sender que discorre per l'ampla carena tot vorejant una tanca de reixa metàl·lica fins el Cap Andritxol (WP-07). El penya-segat cau 180 m en vertical fins la mar.
Retrocedim pel mateix camí fins a la restaurada torre des Cap Andritxol (WP-08). Des d’aquí es divisa una bona panoràmica: la badia de Cap de Mar, Santa Ponsa, Peguera i els puigs del sud de Tramuntana.
Baixem de la torre seguint una pista molt marcada en direcció NE fins arribar al coll de s’Escolana (WP-09) que separa es puig Gros. Ara continuem per un ample camí en direcció Sud-Est, després d’uns deu minuts de caminar, arribem a un trencall que girem pel camí de l’esquerra (a la dreta arribaríem al Caló d’en Monjo) que ens mena al bosquet on tenim el cotxe.
Ruta circular amb 259 metres de pujada acumulada i 6 km  de recorregut. Cal anar alerta ja que discorre per una contrada amb molts de camins per tot arreu i és fàcil despistar-se.
Excursió realitzada el dia 01 de maig de 2012. El grup ha estat format per: Gori, Cesca i Josep.
Referències: Pujada fins al cap Andritxol. Tomàs Vibot.