dimarts, 12 de juny del 2012

La Malè i la Vall d’Ariant

Vall d'Ariant
Recorregut: Entrada de Mortitx – Pas des Garrover – La Malè – Vall d’Ariant – Caseta dels Milicians – Vall d’Ariant – Coll d’Ariant – Entrada a la Vall d’Ariant (Carretera Pollença Lluc Km. 5,3).
Iniciem aquesta ruta en el punt quilomètric 10,9 de la carretera de Pollença a Lluc (WP-01). Entrem als terrenys de Mortitx per un botador de fusta. Deixem unes pistes de tennis a la nostra esquerra, i tot d’una, voltem a la dreta per creuar una barrera. Deixem la pista i anem a l'esquerra cap a una paret amb una alta reixa i un botador que ens permet salvar-la. A l'altra banda girem a la dreta per arribar novament a la pista. De seguida prenem una desviació a la dreta (WP-02) on deixem el camí, a l’esquerra, que ens duria a Ses Voltes de s’Ullastre.
Ara seguim un sender que baixa per una mena de torrentera i senyalitzat amb fites fins a la zona de conreu anomenada des sa Coma. Aquí anem a cercar una paret amb una vella reixeta i un punt per passar còmodament a l’altra cantó (WP-03).
Continuem progressant seguint les fites per un terreny típic d’aquestes contrades, càrritx, roques i més roques fins arribar al pas des Garrover (WP-04). Collet que dóna entrada al bucòlic Vall de la Malè.
Seguim per un marcat sender pel mig de la vall en direcció NE i prest passem pel Pou de la Malè (WP-05) amb una petita pica i cobert amb branques seques i retorçades. No és fàcil veure’l ja què és arran de terra i es confon amb el paisatge.
Seguim la nostra ruta per un camí fressat i fitat. Més endavant deixem a l’esquerra el sender que ens conduiria a les Voltes de s’Ullastre i al Rafal d’Ariant. Al cap de poc, el tirany es converteix de sobte amb un camí ample (WP-06). Aquesta pista ens condueix a la carretera asfaltada de la Vall d’Ariant, passant abans per una barrera que trobem oberta (WP-07).
Continuem per la pista girant a l’esquerra i aviat entrem a l'encantador Vall d’Ariant, que el creuem de sud a nord pel bell mig dels seus camps de conreu rodejats pel majestuós Pa de Figa i el puig Gros de Ternelles. Seguim la pista direcció N fins arribar a una paret amb reixeta (WP-08) que amb l’ajuda d’un inestable botador ens permet passar a l’altre costat.
Ara, seguint les fites per un confós tirany en direcció NE, assolim la caseta dels Milicians (WP-09). Aquí gaudim d’una panoràmica impressionant. Penya-segats verticals sobre el mar, a la dreta el Puig Gros de Ternelles i la immensa mar.
Després del merescut descans i de saciar-nos de tanta bellesa, desfem el camí que havíem fet i passem pel costat de la Torre d’Ariant (WP-10). Ara pugem el coll d’Ariant i davallam per la llarga pista asfaltada fins a la carretera de Pollença a Lluc a l’alçada del punt quilomètric 5,3 on finalitzem aquest llarg i bonic itinerari (WP-11).
Ruta no circular amb 486 metres de pujada acumulada i 17 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 26 de maig de 2012. El grup ha estat format per: Pere, Juan, Fernando, Enric i Josep.