dilluns, 8 d’octubre del 2012

De l'Estany d’en Mas a cala Varques

Cala Varques
Aproximació: Per la carretera de Portocristo a Portocolom, girem a l’esquerra a l’alçada del punt quilomètric 10,800 direcció a cala Romàntica. Deixem el cotxe en l’aparcament d’aquesta urbanització situat a prop de la cala (WP-01).
Iniciem aquest passeig a l’Estany d’en Mas. La part sud d’aquesta cala està limitada per una paret de roca. En aquesta paret hi trobem dos camins que ens permeten pujar dalt a l’altiplà costaner. Un s’ha de superar un petit graó de quatre metres d’altura amb l’ajuda d’uns ferros clavats a la roca. Nosaltres per evitar aquest pas, creuem un paret seca esbaldregada i tancada amb reixeta de ferro situada al costa de l’hotel de la cala.
A l’altre cantó de la paret agafem un tirany amagat per la vegetació que puja empinat cap al Sud Est fins assolir l’altiplà costaner. El camí ens deixa just a la vora del cingle.
Ara agafem un corriol que discorre tota l’estona arran de la costa per dalt el penya-segat. Després d’uns deu minuts arribem a les restes d’una caseta vora del Frontó del Molar.
Continuem amb la direcció Sud Oest sempre a uns metres en paral·lel a la vorera del penya-segat.
El senderó discorre per dins una garriga kàrstica que cal anar en compte on posem els peus.
Més endavant divisem la cova dels Coloms. A la nostra esquerra, davall el penya-segat, hi ha la cova des Moro.
Continuant el tirany, creuem una paret seca amb reixeta per un botador de fusta (WP-02) i davallem cap a la cala Falcó.
A l’altre cantó de la cala, pugem de nou a l’altiplà. Seguim resseguint la costa i aviat arribem a la Cova des Pont (WP-03) imponent arc rocós. El sender torna a ser visible i baixa a un petita cala i des d’aquí al cap de pocs minuts arribem a la cala Varques (WP-04). En Gaspar Valero diu: "Grafiam el topònim amb v baixa perquè sembla que el nom prové del calçat dit avarques, i no de la barca de navegar".
Després de nedar i dinar, retornem pel mateix camí a l’Estany d’en Mas.
Ruta no circular amb  185 metres de pujada acumulada i  7 km de recorregut.
Excursió realitzada el dia 30 de setembre de 2012 amb el grup excursionista de l’associació de veïnats de Pòrtol. És la primera excursió de la temporada.

Interesante ruta para los días de verano. Me la apunto.

Doncs sí, és una curta i maca excursió que discorre per la costa de Manacor.